nicolettaroggen











{juni 10, 2012}   Nieuw “Reasons” blog van Nicoletta

Reasons, the reasons that you have………..

(song: Earth Wind & Fire)

Op een ochtend tijdens het hardlopen met m’n Ipod shuffle in ga ik helemaal op in de soulmuziek van Earth Wind & Fire. Ik zit met recht helemaal in mijn Fantasy, heerlijk! De adrenaline stroomt door m’n aderen. Ik voel me sterk. Dit is het moment dat de knop omgaat: IK GA BLOGGEN!

Weet je wat jij eens zou moeten doen? Een blog aanmaken zodat de mensen in je omgeving die geïnteresseerd zijn jouw ontwikkelingen kunnen volgen. Moet je doen, echt! Maar ik worstel hiermee. Ik heb geen communicatie achtergrond en heb geen idee hoe je een goed blog moet schrijven. Heb ik daar wel altijd zin in? Door mijn gezichtsuitval kamp ik vaak met vermoeidheid, dus heb ik dan wel genoeg fut om creatief te zijn? Ik kan vele redenen bedenken om het niet te doen. Maar, vanaf nu gaan alle “reasons” overboord. Ik ga de stap zetten. Het regent nu toch dus kruip ik na een heerlijke douche en een beker verse koffie achter m’n laptop, zet Zoomtekst mijn spraakondersteuning aan en begin.

Een blog moet  natuurlijk wel een doel hebben. Mijn doel is om de lezer een beeld te geven hoe het is om in de wereld van slechtziendheid terecht te komen. Waar loop je zoal tegenaan? Welke stappen moet je maken in de verwerking, erkenning en acceptatie van gezichtsverlies. Hierbij zal Koninklijke Visio het expertisecentrum voor slechtziende en blinde mensen een grote rol gaan spelen. Binnenkort ga ik voor een observatieweek naar revalidatiecentrum Het Loo Erf te Apeldoorn. Tijdens deze week zullen de “probleemvragen” geïnventariseerd gaan worden. Van hieruit wordt een maatwerk revalidatietraject samengesteld om te kijken hoe ik met mijn visuele beperking praktisch en mentaal moet omgaan. Dit zal bestaan uit cursussen en trainingen op alle levensterreinen, zoals computerlessen, ergotherapie, mobiliteitstraining, uitleg en advies over alle hulpmiddelen, vrijetijdsbesteding en psychologische ondersteuning. Mijn doel is om de lezer middels de blogs mee te nemen in dit traject.

Ik hoop dat ik jouw interesse gewekt heb, en je het leuk vindt om mijn blogs te gaan lezen. Mijn start is gemaakt, alhoewel ik het eigenlijk allemaal best “eng” en “spannend” vind.

Nicoletta☺

 



Jan Zuidema says:

Nou dat is nou toevallig dat ik Lorraine net vraag hoe het met je gaat en dat ik nog geen half uur later deze BLOG pagina vind.
Succes in Apeldoorn en ik ga het allemaal volgen😉



Leuk je reactie Jan, Dank je!



Karin Steenks says:

Ha Nicoletta. Super je eerste blog. Goed van je! Ga je zeker volgen en succes bij je intake bij Visio binnenkort. Liefs Karin



Jenny Groeneboer says:

Heej Nicoletje, onwijs goed en jij kan dit echt wel. Kijk maar eens hoe goed je blog er uit ziet. Ik doe het je echt niet na , hoor. Sterkte in Apeldoorn. Succes en groetjes van ons allemaal, Jenny



Ellen Boon says:

Hoi Nicolet, ik vind dit zo goed en knap van je. ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd en ook je gezin.misschien binnenkort es een bakkie of borrel doen?
LIefs Ellen



Natascha van Zeijl says:

Hi Nicolet, stoer van je dat je de stoute schoenen aantrekt en je zo kwetsbaar durft op te stellen!
Heel veel succes en sterkte en ik ga je blog zeker volgen, mijn interesse is gewekt.

Groetjes Natascha



Esther Roedolf says:

Hoi Niek, wat goed van je zeg!!!Ik ga je zeker volgen, een twijfel niet aan jezelf, want jij kan dit!!!! X Es



Marjoke Wildeboer says:

Ha Nicolet,

Juist echt iets voor jou, zo’n blog! En weer een manier om de ‘wereld’ te laten weten dat jij hiermee te maken hebt. Good for you! En fijn dat ik zo kan volgen wat je meemaakt, dus bedankt daarvoor.
Liefs, Marjoke



Wim Smit says:

Hoi Nicolet,
Mooi die link met het nummer Fantasy. Je maakt op deze manier ” a fantasy come true”. Knap dat je je ervaringen wilt delen en dat je op deze wijze ons een blik gunt in jouw wereld.
Veel succes in Apeldoorn en………… je hebt er een volger bij



Conny van Daalen says:

Hoi Nicoletta, wat goed van je om op deze manier mensen mee te laten kijken in je leven.

Conny van daalen



Judith van der Knaap says:

Hoi Nicoletta, volg je hart….. en als blijkt dat een blog toch niet wat voor je is, kun je altijd toch weer stoppen. Maar zelfs vanuit Italië kan ik je volgen.
Suc6 in het revalidatiecentrum.



Linda van der Meer says:

Hoi Niek, Ik vind het super goed van je!Ik ga je volgen en heel veel succes in Apeldoorn.



Johna722 says:

Im genuinely enjoying the style and layout of one’s website. Its a very uncomplicated on the eyes which makes it a great deal much more enjoyable for me to come here and pay a visit to far more typically. Did you hire out a designer to make your theme? Excellent perform! ebegdkggdagk



Geef een reactie

et cetera
