nicolettaroggen











{september 16, 2012}   Aanpassen geblazen

En, hoe is het gegaan? Hoe was je eerste week bij ‘ t Loo Erf? Ik word overstelpt met deze vragen. Waar het de eerste week vooral om draait is aanpassen en wennen aan je nieuwe situatie. Zo heb ik me afgelopen week heel wat keren voorgesteld aan mederevalidanten en medewerkers binnen ‘t Loo Erf. Op elk moment van de dag kom je een mederevalidant tegen. Als je groet, komen meteen de vragen: Ken ik jou? Ik ken je stem niet…… Wie ben je? Als een revalidant geen restvisus heeft, vult en kleurt hij je in aan de hand van je stem. Hier draait dus veel om de schoonheid van je stem. Helaas zijn hier geen doelstellingen van opgenomen in mijn revalidatieprogramma. In plaats van er goed uit te zien, draait het hier dus om de klank, intonatie en vriendelijkheid in je stem. Maar, hoe kan ik dat nou beïnvloeden??? Niet dus. Ik kan me niet voorstellen dat hier workshops voor bestaan. Dus zit er niks anders op om gewoon te zorgen dat ik héééél lief klink dan maar. Nu heb ik deze week zo’n enorme geweldige grote zwart/groene bril gekregen om te dragen. Mijn hele gezicht verdwijnt er bijna onder. Omdat ik problemen ondervind met licht gaat deze eyecatcher me energie op leveren. Vanaf nu ga ik dus met een donkere bril en hele lieve stem de straat op.

Aan het einde van de eerste week heb ik dan eindelijk zo’n beetje kennis gemaakt met bijna alle revalidanten. Ik gooi nog veel namen door elkaar, maar dat gaat goed komen. Volgende week vermoed ik dat ik Lisa geen Linda meer noem en Henk geen Hans of andersom. Dan heb ik het al helemaal niet over de buitenlandse namen. Hier heb ik totaal geen kaas van gegeten……Naast het aanpassen binnen de groep draait het in de eerste week ook vooral om wennen. Je moet wennen aan je rooster, de gebouwen, de docenten, je kamer en de omgeving. Nu ben ik continue nog op zoek in welk gebouw en op welke etage mijn les wordt gegeven. Maar ook dat begint langzaam vorm te krijgen. Naast het drukke dagprogramma worden er in de avonduren ook diverse activiteiten georganiseerd. Van een bezoek aan een theeproeverij, een workshop sieraden maken, wandelingen, fitnessen tot spelletjes zoals scrabble en ik hou van Holland. Het aanbod is groot. Voor volgende week heb ik me aangemeld om op de tandem 25 km te fietsen. Ben benieuwd hoe dat is….Maar na een intensieve dag vind ik het ook heerlijk om me even terug te trekken op m’n kamer en met m’n Ipad te stoeien. Met dit apparaat ben ik zo ongelofelijk blij. Met één druk op de knop heb ik mail, facebook, skype, of kan ik het journaal, uitzending gemist, you tube etc. bekijken. Toch kijk ik er naar uit om het weekend lekker naar huis te gaan en thuis op m’n vertrouwde bank, met mijn gezin door te brengen. Natuurlijk wel met een heerlijk wijntje!



Roswitha says:

Hoi Nic, goed om je bericht te lezen. Wat een hoop ervaringen! Hoop dat je het weekend thuis hebt kunnen genieten incl. wandelen met je zoon want die zal jou ook wel missen! X Roos



Jenny says:

Hey Nicolet, hoe kom je er nou bij dat je je stem moet gaan beïnvloeden om lief te klinken. Niet doen!
Jouw stem is al lief genoeg zoals hij is. Zo te lezen heb je heel veel indrukken te verwerken gehad; hopelijk weer lekker uitgerust en opgeladen na een weekend thuis. Veel succes de komende week, je kan het. Groetjes van René en mij.



Karin Steenks says:

Hey Nicoletta. Goed weer om te lezen. Wat een activiteiten ien indrukken in Apeldoorn. Weer goed om te lezen.
Hou je taai en blijf ‘goed’ bij stem.🙂.
Groetjes Karin



Ellen Boon says:

Hoi Nicolet,
Fijn om wat van je te lezen. Weet dat het niet anders kan, maar ik vind je zo ongelofelijk moedig. Moet ook echt veel aan je denken.
Blijf je volgen en kunnen wel keer wat afspreken, ben de hele winter vrij, dus bakkie of wijntje ??
Nou heel veel toi toi en we spreken elkaar
Liefs Ellen



Ineke says:

Hé Nicolette,
Meestal kijk ik Facebook via computer. Nu via I-pad zie ik een hele lijst berichten. Waaronder die van jou. Heel veel succes toegewenst tijdens je verblijf daar.
Ien



Diane says:

Hi Nicoletta, klinkt als een grote uitdaging, maar gezien jouw instelling en inzet gaat het je vast veel brengen. Heel veel succes en ik ben benieuwd naar je volgende bericht!

Groetjes Diane



Marjolein vos says:

Hey lief mens , je stem klinkt goed aardig , dus daar hoef je niet over in de war te zitten , hoop dat je wijntje gesmaakt heeft en sorry dat je vorige week niks van mij gehoord hebt ;)) groetjes marjolein



brenda says:

Ha nicht hoorde van mijn moeder over je blog, nou heb hem gevonden. Je hoeft niet lief te klinken hoor….je bent het al . Gr van ons xxx



Geef een reactie

et cetera
