nicolettaroggen











{maart 2, 2013}   Een time-out

Heerlijk, ik ben een week vrij en geniet op dit moment op een zonovergoten piste in Oostenrijk met de beste sneeuw die er is. Meer kan ik me op dit moment niet wensen. Het thuisfront had spontaan bedacht om op wintersport te gaan. En ik wilde gewoon mee! Week in, week uit draai ik netjes mijn overvolle programma af in het arbeidstraject, en heel langzaam tikken de weken weg. Maar het is gewoon tijd voor een time-out. Deze controlefreak moet ook eens het strakke lijntje laten vieren en lief zijn voor zichzelf. Zeker na het laatste bezoek aan het oogziekenhuis een dag voor vertrek. Het ziet er niet goed uit. Er is besloten om toch te opereren en de Baerveldt drainage-implantaten te gaan plaatsen. Mijn zicht zal hierdoor niet verbeteren, maar ik sta met mijn rug tegen de muur. Geen garanties overigens maar ik heb geen keus, doen we niks, blijf ik met niks achter. Deze time-out komt dus als geroepen en kan ik goed gebruiken om bij te tanken en het nieuws tot me te laten komen. Daarnaast merk ik, dat ik de laatste weken weinig fut heb om naar feestjes te gaan, met vriendinnen te shoppen, langs het sportveld te staan of een bezoekje te brengen aan mijn lieve collega’s voor een kop koffie. Maar als ik klaar ben beloof ik beterschap, echt!
Ik heb overigens best veel vraagtekens hoe het straks “echt” is als ik in mei klaar ben. Hoe zorg ik dan dat ik bij blijf in alle ontwikkelingen op computergebied, hulpmiddelen etc.? Volgens mij ben je als slechtziende nooit helemaal uit gerevalideerd en moet je regelmatig “gereset” worden. De knoppen zullen best af en toe opnieuw ingesteld moeten worden, daar ben ik van overtuigd. Nu leer ik continue nieuwe vaardigheden aan en voor mijn gevoel installeer ik tijdens de revalidatie alle “Apps” bij het Loo Erf die voor mij bruikbaar zijn. Maar in welke Appstore kan ik straks mijn “Apps” upgraden? Ik zou mezelf bijna de bijnaam Nico-App kunnen geven….
Maar deze week even geen zorgen over Apps, tast-stokken, braille, spraakondersteuning maar met felgekleurde ski-outfit genieten van mijn begeleiders die mij veilig naar beneden loodsen op de piste. Ook deze situatie is nieuw, maar ik kan nog steeds genieten van het buiten zijn, het getik van de skiliften, de zon, Kaiserschmarren, een wijntje en natuurlijk mijn gezin.



Elzeline says:

Wat goed dat je je dat ook weer gewoon doet! En je haar zit natuurlijk top onder deze omstandigheden.🙂 Dag kanjer, geniet er lekker van, knalroze outfitje?



Geef een reactie

et cetera
