nicolettaroggen











{maart 30, 2013}   Het einde

Enige maanden geleden heb ik mijn blog in het leven geroepen met als doel mensen die geïnteresseerd zijn in mijn revalidatieproces mee te nemen in mijn bevindingen, ervaringen, belevingen en vooral mijn gevoel. Vooraf had ik niet kunnen bedenken dat ik zoveel volgers en reacties zou krijgen. Ik had bij aanvang grote twijfel of ik tijdens de revalidatie wel de fut had om creatief te zijn. Achteraf viel dat nog best mee. Maar mijn revalidatie loopt langzaam ten einde en ik moet het straks op eigen kracht gaan doen. En tja, hoe zit ik er nu in? Heel eerlijk? Ik ga nog alle kanten op…..geen fijne berichten van het oogziekenhuis, binnenkort toch weer aan beide ogen geopereerd worden. Dat brengt helaas weer vertraging met zich mee. Maar aan de andere kant sta ik te popelen om weer in het arbeidsproces te stappen. Dat gaat denk ik nog wel een hele uitdaging worden.
Als “grande finale” ga ik met mijn mobiliteitstrainer morgen afsluitende opdrachten doen met de tast stok op het centraal station Utrecht. Ik kan het daar niet overzien dus word ik voor de leeuwen gegooid. Ik ben inmiddels met mobiliteit wel het één en ander gewend. Een paar weken geleden overkwam mij tijdens de training in het centrum van Apeldoorn het volgende:
Ik hoorde een klein jongetje zeggen: “Kijk een blinde.” (let wel, ik ben niet blind). Daarna zij hij tegen zijn vriendje: “Zullen we vragen of die blinde blindemannetje wil spelen? Ik hoorde, jaaaaaaaaaa. Vervolgens: Mevrouw wilt u blindemannetje met ons spelen????????? Tja, en daar sta je dan. Maar ik was niet voor een gat te vangen, dus zei ik tegen die kleine mannetjes: Ik wil geen blindemannetje spelen, maar wel verstoppertje! Ik tel tot tien en dan kom ik jullie zoeken. Een, twee, drie….. Ik hoorde die gastjes joelend wegrennen en gelijk een paar fietsen omvallen. Ik ging natuurlijk gewoon de andere kant op en door met mijn opdrachten. Ik kon er wel om lachen, behalve dat er twee vaders bij stonden die niet ingrepen! Das toch bizar?
Ik verwacht morgen in Utrecht geen rare dingen of reizigers die blindemannetje of andere spelletjes met me willen spelen. Behalve het vinden van de incheckpalen, das nog wel een flink “spel” denk ik. Gewoon om hulp vragen dus, want daar ben ik nu in getraind.
Daarna ga ik alles in Apeldoorn bij het Loo Erf langzaam afronden. En gezien de operaties weet ik niet of ik nog een blog ga plaatsen. Dus bij dezen wil ik iedereen heel hartelijk bedanken voor de leuke, lieve en opbeurende reacties. Ik had echt nooit verwacht dat mijn blog zoveel gelezen zou worden. Ik vond het in ieder geval erg leuk om te doen. Rest mij niks anders om nu mijn slingers in Apeldoorn weer langzaam te gaan inpakken……….



pim says:

Jammer dat je ermee stopt, want wij vonden het leuk om te lezen, maar fijn dat deze tijd nu bijna achter de rug is. Veel succes in Utrecht, en die palen maken geluid dus dat zal wel lukken…



Roswitha says:

Ik vind het elke keer weer bijzonder om even in de wereld waarin jij je bevindt meegenomen te worden. En uiteraard wens ik je succes in Utrecht en de afronding in Apeldoorn. Misschien kan ik je nog overhalen om je blog te houden tijdens de eerste periode van je reïntegratie in het arbeidsproces. X en fijne Paasdagen! Roswitha



Jenny says:

De laatste loodjes, Nico, die zullen ook best wel lukken. Je mag trots zijn op jezelf. Enne … Verstoppertje … Lachen en blijven lachen. Hoop dat je operatie goed zal verlopen, succes en sterkte. We bellen, mailen, FB-en.. See you.



Aad van der Valk says:

Steeds met bewondering je belevenissen gevolgd. Diep mijn pet af hoe jij deze leerlessen oppakt en er het beste van probeert te maken. Wens je alle succes en sterkte bij de operatie en in het verdere vervolg. Sterkte ermee Nicoletta



Monique Wortelboer says:

Ook ik heb vol bewondering je verhalen gelezen. De manier waarop jij je ervaringen omschreef, heel bijzonder. Het is niet makkelijk allemaal, maar toch altijd weer die positiviteit in je verhalen. Ik wens je heel veel succes de komende tijd. Groetjes Monique



Geef een reactie

et cetera
